1 månad senare...

Idag har det gått en månad sen du lämnade mig, mitt hjärta. Jag har bestämt mig för att tända ett ljus och göra en särskild god gärning för någon som har det sämre ställt, varje månad vid denna dag. Jag ska ta mig till kyrkan här vid skolan och tända dig ett ljus.

Jag ska försöka hitta en moské här i Örebro, och be för dig varje månad, den 21a. Du var en god muslim, en god mamma och en god människa. Jag älskar dig.

Må du vila i frid!

http://smultron.files.wordpress.com/2009/01/begravning-8.jpg

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du gå till kyrkan när du är muslim? :)

2010-04-21 @ 14:30:27
Postat av: Anonym

hoppas innerligt att hon vilar i frid! vilket jag absolut tror att hon gör nu när hon ser vilken bra tjej hennes dotter är! :)

2010-04-21 @ 14:40:41
Postat av: Anonym

Må hon vila i frid, hon har det mycket bättre nu. Jag har också varit med om samma sak, min mamma gick bort för 3 dagar sen vet du exakt hur du känner. Beklagar sorgen! / Taha (Zine's bästis:))"

2010-04-21 @ 16:27:06
Postat av: oli

<3<3<3

2010-04-21 @ 16:33:35
URL: http://noideaa.blogg.se/
Postat av: R

Anonym,

jag är agnostiker :) Min mamma var en troende och religiös muslim. Varken jag eller hon såg skillnad på religionerna så pass mycket att man inte kan gå in i de olika religionernas byggnader. Kyrken för mig är någonting heligt precis som moskén. De delar samma gud och det är den närmaste religiösa byggnaden jag kan komma för att skänka en djupare tanke åt min mamma :)



Anonym2,

tusen tack, snälla människa! Uppskattar det enormt!



Anonym3,

Tack så hemskt mycket! Jag beklagar otroligt mycket, må hennes själ vila i frid. Önskar det helhjärtat, vet hur jobbig den här perioden är. Beklagar verkligen. Vet att vi inte känner varandra, men VAD som helst så kan du ta kontakt med mig! Vi går igenom samma period, jag förstår med all säkerhet vad du går igenom. Just nu antar jag att det fortfarande känns overkligt för dig. Får man fråga vad hon gick bort i? Ta hand om dig massor, och om du behöver någonting är det bara att höra av dig!

2010-04-21 @ 16:37:24
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: R

Tack, vackra Oli! :*

2010-04-21 @ 16:38:12
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Z

Har tänkt på det hela dagen. Må hon vila i frid, och du är en god människa Rafel. Ska också tända ljus för henne. <3

2010-04-21 @ 20:14:32
Postat av: A

<3

2010-04-21 @ 22:23:03
Postat av: Lexi

Tack så söt du e, hehe =)



Beklagar verkligen din mammas bortgång... du verkar vara en otroligt stark människa och din mamma måste va jättestolt över dig, och det säger till och med jag som inte känner dig.



Må hon vila i frid.

2010-04-21 @ 22:55:31
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Diana

hej vackra du!

nej, det är inte jag som har ritat den fina bilden, tyvärr. Tycker den är skitsnygg jag med! Ska nog inte till Hultsfred i år men jag hade inte bangat på att se nas och damian marley...och förresten...jag beklagar så att din mamma gått bort. Kan inte tänka mig att nåt värre kan hända en individ och därför kunde jag inte undvika att fälla tårar när jag läste det. önskar dig det bästa i fortsättningen. All lycka till dig.

2010-04-24 @ 00:45:18
URL: http://mypathinlife.blogg.se/
Postat av: M

Fan vad ledsen jag blev när jag läste det här R..

Hon finns med i ALLA mina böner, jag lovar dig i varenda en. Bad även för henne sist jag var i mosken, trots att jag inte kände henne. Men jag vet inte varför, det känns som om hon är värt det! Samma sak gäller dig.

2010-08-29 @ 19:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0