Du hade varit stolt

Jag fick ta ganska mycket skit när jag åkte tillbaks till Örebro samma dag som min mamma gick bort - enbart för att närvara på seminariet. Ännu mer skit fick jag då jag åkte hem kvällen efter begravningen - enbart för att göra min juridiktenta på 15 hp. En tenta jag inte ens hann plugga inför pga. allt skit som hände mot slutet.

Mamma gav mig alltid tips om hur jag skulle plugga inför just den tentan, hon ville verkligen att jag skulle klara den. Helt ärligt skämdes jag över att jag gick till salen för att göra en tenta jag inte ens studerat inför. Skämdes över att jag inte närvarat på en enda föreläsning, att jag inte hängt med ordentligt på seminarierna, att jag inte sett till att markera alla böcker som dem andra. Jag skämdes för mammas skull, för att det inte är likt mig att gå in med inställningen "det är OK om jag blir underkänd denna gång, det är OK för att min mamma har gått bort" - vem fan har sagt att det är en god ursäkt? vem fan har sagt att det ens ÄR en ursäkt till att bli underkänd?

Jag gick dit och tänkte: "äh, jag ser det som 6 timmar av plugg inför omtentan". Förstår ni att jag inte ens gick dit med en blyertspenna? Hahaha. Jag skrev med vidrigt bläck. 18-20 sidor i bläck. Där jag strykt över hela stycken och börjat om. Jag kollade på provet och började bara svara på frågorna. Helt plötsligt hade man besvarat ovanligt mycket mer än vad man själv ens kunde ana.

Igår kväll kollade jag upp resultatet. Trodde på fullaste allvar att jag skulle få helvetes-tentan igen. Vet ni vad det ännu mer komiska är? Att jag anmälde mig till omtentan redan innan jag fått resultatet, haha!






....men jag KLAAAAAARADE MIG :D:D:D:D Det jobbiga nu är att efter att jag gjorde tentan svor jag vid allt att fattiga skulle få mat om jag skulle klara den (då jag visste att jag skulle faila, var det lättare att lova en så pass stor grej) så nu är jag fast i skiten och måste se till att det sker. Jag och min stora käft...



Kommentarer
Postat av: Anonym

GRAAAATTIS :D

2010-04-20 @ 10:17:57
Postat av: À

Du kan inte ens ana hur glad jag är för din skull!!! Syster du är så fin <3

2010-04-20 @ 10:36:50
Postat av: N

Grattis grattis grattis älskade Raffsi! Du klarar allt! En starkare människa är svår att hitta.

2010-04-20 @ 12:33:32
Postat av: Darius

:$ :$ Underbart Galbiiiiiiiiiii! :D

2010-04-20 @ 13:54:41
Postat av: SH

GRATTIS HAYATI!!!! DU ÄR BÄST FÖRFAN!



Hahahahhaha jag är precis likadan förresten. Jag hade ett matteprov för 3 veckor sen, jag hade inte ens kollat boken en enda gång, inte hängt med ordentligt på lektionerna och alla papper hade jag bara kollat igenom sjukt snabbt. jag svor på att jag skulle få IG. Jag gick hem och grät som en jävlaaa barnrumpa (haha ops i said it) i flera timmar över det eftersom provet var så giltigt för mitt slutbetyg. Nästa dag i skolan försökte jag bortförklara situationen och bad och bönade om att få göra ett omprov. För att jag var SÅ jävla övertygad om att jag skulle få underkänt, min lärare stod mun lam och skakade på huvudet åt mig (han lurade mig!) och sa: Jag som trodde du kunde detta....

Sedan lämnade han ut provet på mitt bord.



Till min MEGA stora förvåning såg jag att det stod "VG+". GAAAAAAAAAH. Största lycko ruset, ever?

2010-04-20 @ 14:01:57
Postat av: R

Anonym,

TACK! :D



Athra,

underbara syster! Min vackra ängel!



Nina,

tack vackraste Nina! :D Glad jag blir! :*



Darius,

taaack darre (K)



SH,

TACK SÖTA! Ooooh, shit hahaha känner igen mig asmycket i det du skrev! Vad GLAD jag blir att du fixade det :D Ett vg+ är långt ifrån ett ig! Grym är du :D GRATTIS!

2010-04-20 @ 14:16:12
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Felko

Grattis Wäzizi :) ... jag är fattig langa burek ;)

Postat av: oli

GRAAAATTIS. Du klarar allt <3

2010-04-20 @ 22:16:11
Postat av: Fatima

Var det här du började ge makt till hemlösa? :D

2011-06-07 @ 21:12:40
URL: http://marsvinflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0