Think about it

Det här är vad jag försöker efterleva och tänka på i princip varje dag med inte enbart barn utan alla människor. En bra start är barnen. Det är där vi börjar.

När jag dessutom träffar på en människa som faktiskt fördömer, slåss eller är blyg då tänker jag på att - allt har sin grund. Det är därför jag ogillar att förakta människor, utan enbart handlingar.

Det finns så mycket historia bakom varje handling alla vi människor gör. Vi tycks bara glömma bort det ibland. Allihop av oss.




Ett barn som kritiseras

- lär sig att fördöma

Ett barn som blir slaget
- lär sig att slåss

Ett barn som hånas
- lär sig blyghet


Men...


Ett barn som uppmuntras
- lär sig förtroende

Ett barn som möts med tolerans
- lär sig tålamod

Ett barn som får beröm

- lär sig att uppskatta

Ett barn som upplever rent spel
- lär sig rättvisa

Ett barn som får vänskap
- lär sig vänlighet

Ett barn som får trygghet
- lär sig tilltro

Ett barn som blir omtyckt och kramat
- lär sig kärlek i vardagen

Kommentarer
Postat av: N

SÅ BRA SÅ SÅ BRA! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

2010-04-26 @ 23:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0