Back to school?

Tänk att jag pluggar igen, haha. Konstigt nog känns det väldigt bra. Har saknat böckerna. Imorgon har jag ett delegeringsprov att genomföra. För att kunna ge de vårdbehövande medicin, måste jag vara legitimerad för det - därav provet.

Det känns så bra att alla lagar i häftet är lagar jag har läst om. Hälso- och sjukvårdslagen, Socialtjänstlagen, SOSFS osv. Fick höra att många blir underkända första gången, men att man får göra om provet tills man blir godkänd. Får se hur det blir. Skulle bli ganska nedstämd om jag blev underkänd.

Något jag egentligen inte begriper mig på är hur dumt det egentligen är att ge samma häfte till en person som helt saknar vårderfarenhet som till en person som kan ha haft flera år av vårderfarenhet. De borde ha bättre inskolning för den oerfarne innan de tilldelar personalen samma "krav".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0