Forma din egen lycka

Man kan egentligen hålla för ögonen för saker runtom sig hur länge som helst. Men dagen då du går rakt emot det du blundat för är oundviklig och den dagen slår du förmodligen i huvudet underbart hårt . Du vaknar upp i en helt ny värld. Med ett helt nytt medvetande och en helt ny livsplan. Du inser vad du tidigare försummat. Du uppskattar dig själv och ditt värde på ett helt annat vis. Du upplever en bitterljuv känsla av likgiltighet. Du är obrydd. Du prioriterar dig själv och din lycka. Du prioriterar bekymmer på rätt sätt. Du vet vad som folk kastar på dig som 'bekymmer' och vad som faktiskt är det och bör lösas. 


Well, guess what? I'm right here, right now. Uppskatta mig, ta mig aldrig förgivet och skänk mig glädje. Om inte? Dra raka vägen åt helvete. Det värsta har redan hänt mig. Ingenting är i närheten längre. Jag är likgiltig inför alla låtsasföreteelser till bekymmer. Aldrig mer ska jag ta skit. Aldrig mer ska jag lyssna på skit. Och aldrig mer ska jag replikera på skit. Min tid är så mycket mer dyrbar än så. Bullshit är non-stop. Och denna form av bullshit handlar inte om folk som baktalar eller hugger en i ryggen. Denna bullshit är sådan som kommer från energitjuvar. Det vill säga tomma ord som söker bekräftelse. Människor som drar ner på ditt humör. Egoister som kräver när du redan ligger nere. Som istället för att vakna upp och ta till sig dina ord, vänder på steken och får det att se ut som ditt fel. Det kan fortsätta hur mycket det vill; jag bryr mig inte längre, jag vill inte längre och framförallt - det spelar mig ingen roll längre. I'm fed up.

När man hamnat på botten har du enbart ett alternativ kvar. Att ta dig upp. Man hamnar inte lägre än botten, och jag kan garantera er att när man väl är där nere blir man likgiltig. För vad fan spelar resten för roll? Du är redan på din absolut lägsta nivå. Du vet att det inte finns någonting under dig. Du har fötterna på den absolut sista lerhögen. Du kan antingen stanna där eller ta dig upp. Så, vad väljer du? För jag väljer att ta mig upp - utan sinneskrig. Åt helvete med det, det och det. Ring mig när du stavas lycka, inte olycka.

Trackback
RSS 2.0