Introduktion

Jag är besatt av att ha allting på sin plats. Det ska vara ordning på saker och ting. Lätt att hitta - därav alla mina kategorier här på bloggen. Tänkte ta och beskriva dem lite snabbt.




ANDRAS TEXTER

Alla texter, oberoende om det är en mening eller en hel a4, som jag faller för men som inte är skrivna av mig, placerar jag under denna kategori. Behöver ej vara en poetisk text.

BLOGGRELATERAT
De inlägg som är bloggrelaterade, dvs. inlägg som har med bloggen att göra, placeras här. Det kan vara allt från att jag talar om för er att jag besvarat alla kommentarer till att jag förklarar om någonting nytt i bloggen, så som detta inlägg.

FILM
Allt som har med filmer att göra. Från att jag tipsar om en film till att jag förklarar vad för typ av filmer jag gillar. Ni får gärna även tipsa mig om filmer när som helst under denna kategori! Kommentera vilket inlägg som helst.

FÖREDRAS EJ
Allt som jag personligen finner oattraktivt på någon plan, eller som jag helt enkelt inte föredrar i min tillvaro placeras här.

FÖREDRAS

Det jag föredrar över annat. Kan exempelvis vara en bild på en människa jag finner intressant/vacker/intelligent osv.

HUMOR
Allt som får mig att skratta på en eller annan nivå.

HUNDARNA
Har inte nämnt de särskilt mycket här på (denna) bloggen, men tycker som sagt om ordning och reda - kan därför inte ha inläggen om dem någon annanstans.

INTRESSANT
Tagits bort.

JOBBET

Nu när jag börjat arbeta som en idiot kan det vara bra att ha en egen kategori för detta med. Tar inte upp enbart tider då jag ska jobba och dylikt, utan även historier jag fått höra där samt upplevelser därifrån. Både då jag undervisar och då jag arbetar på vårdhemmet.

JORDENS UNDERGÅNG
Allt som jag finner löjligt för att ens existera placerar jag här. Lite som "föredras ej", men på ett bredare perspektiv.

KONST

Allt som har med konst att göra. Kan vara allt från en duktig make up-artist och dennes verk till bilder på oljetavlor.

KONTROVERSIELLT

Inlägg som jag är medveten om kan skapa diskussioner eller som väcker olika reaktioner, placeras här. Exempelvis nyheter eller ämnen jag själv diskuterar och som jag vet att andra har andra åsikter kring.

KÄNDISSKAP
Inlägg om kändisar hamnar här.

LIVET I STHLM
Min fritid i Sthlm.

LIVET I ÖREBRO
Min fritid i Örebro.

LÄGENHETEN
Allt som har med min lägenhet att göra, dvs. möblering, skador, hyra osv.

MINA TANKAR

Den här kategorin skiljer sig rätt starkt från kategorin under. Det är inte texter med metaforer och dylikt. Det är inte meningen att det ska skapa känslor hos er läsare som med texterna jag skriver. Meningen med den här kategorin är bara att få skriva av mig. Bli kvitt mina tankar kring olika företeelser i helhet. Kan vara en filosofisk tanke jag har, eller om jag bara skriver av mig ang. någonting jag går runt och tänker på.

MINA TEXTER
Alla publicerade texter på bloggen hamnar här. Här är alla texter skrivna av mig, får alltså inte inspiration från någon annan i form av citering eller dylikt. I sådana fall hamnar inläggen under kategorin "Andras texter". Mina texter är till en stor del fiktiva, ta alltså inte alla texter jag publicerar för orden. Det kan starta med en verklig grundidé men den slutar alltid upp i en form av fantasi. I vissa fall är det extremt kryddat, nästintill helt hittepå och i andra fall är texterna inte alls fiktiva. Vissa av texterna som man skulle kunna ana var helt fiktiva är i själva verket helt verkliga och vice versa.

Tänk på det vid varje text ni läser - det behöver ej vara någonting jag själv upplevt eller upplever. Det kan vara en roll jag satt mig in i bara. Om jag skriver om att jag mördat, älskar otrohet eller publicerar råsnuskiga texter så behöver det inte betyda att JAG bär huvudrollen i verkliga livet med. När jag skriver i "jag"-form, kan ni fantisera in er själva i det jaget.

MITT JAG

Här finns allting som egentligen kan beskriva mig som person eller vad jag gillar. Allt från listor som jag besvarat, till fakta som jag skriver ner om mig själv. Här finns även alla bilder på mig. Har bilderna bara i denna kategori.

MUSIK

All musik hamnar här. Hörbar musik, alltså inte lyriken. Lyriken hamnar under "Andras texter". Om jag däremot skriver om artister och dylikt, så hamnar även det här. Låtar + diskussioner om musikrelaterade personer bor här.

R.I.P - MAMMA
Det som kopplas till mamma - allt från bilder till inlägg om hur mycket jag saknar henne, hamnar här.

SKÖNHET
Tagits bort.

STUDIER
Allt som har med skolan och studier att göra, befinner sig här.

TRÄNING/KOST
De inlägg som har någonting med min kost och träning att göra hamnar här. Kan vara allt från träning- och kosttips, till fakta om olika dieter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket stjärntecken är du? :D

2010-08-02 @ 20:09:58
Postat av: R

Stenbock och Vattuman! :D

2010-08-03 @ 23:41:03
URL: http://beyondletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0