Ett vakuum utan hjärtrytm

Visste du att din dubblett är en trumma? Med en gemenskap om att ge ifrån er ett högt och ljuvligt ljud, fångar ni människors beaktande och lust, men ni förblir tomma inombords. Ett vakuum utan hjärtrytm. Du kan lyckas få henne, henne och henne att dansa efter dina klanger, men inte någonsin mig. Inser du det? Jag uppfattar dina antaganden om att du lyckades bedra och vilseföra mig. Jag finner det ändock tämligen rart och godtroget. Lät du möjligtvis mitt varma leende föra dig bakom ljuset, under tiden du satte upp fällor för mig? Det leendet var lika förvanskat som hela din tillvaro, min kära. Du kan påstå dig vara rutinerad, men inte skicklig. Med båda ögonen slutna, tillät du dig själv gå förlorad i drömmarnas kosmos, - så förlorad att jag kunde höra dina demoner sjunga.

Blev du aldrig tillärd att en skicklig bedragare aldrig sover med båda ögonen slutna? Dina sovande sinnen uppfattade varken mitt belåtna leende eller min melodi. Du var inte medveten om att medan du tände ljuset från toppen, tände jag den från botten, - och ännu håller du aningslöst i ett ljus som brinner från båda ändarna. Hur gör du med dina kylslagna fingrar då lågorna möts? Din mission var upplagt för att förintas från start, - och det är ingen annan än du som bränns. , tillåter en skicklig bedragare sig att sova med slutna ögon, kära.

Trackback
RSS 2.0