Då kickar vi igång det här

Då var man uppe för det nya jobbet. Har inte sovit på över 24 h, så det känns lite småläskigt att dra till jobbet med enbart 3 h sömn i bagaget. Kan inte rå för att uppleva den där "första skoldagen"-känslan. Har aldrig sysslat med vård tidigare, dvs. om man bortser från den vård jag gav mamma (vilket jag tror var varför jag ens fick en intervju från start).

Blev tillsagd från x antal olika personer att jag inte borde sminka mig till intervjun, att de kanske inte anställer mig annars. Att de inte vill ha en tjej som är "vacker" och bryr sig om sitt yttre, för att det speglade på att hon kanske prioriterade det över de vårdbehövande. Blev faktiskt mer upprörd för varje gång någon sa det. Det är inte så att min eyeliner och min mascara kommer peta de vårdbehövande i ögonen direkt. Attackera dem. Förstår att man ska vara anständigt klädd osv, men jag sminkar ändå mig med bara det. Hade jag inte fått en anställning pga. hur jag ser ut så hade jag ändå inte velat ha en anställning där. Och tydligen spelade det absolut ingen roll att jag hade mascara, då personalen där var supermålade dem själva.

Om ni undrar varför jag vaknat så tidigt är det för att jag vet att ju längre jag sover, desto svårare är det för mig att vakna. De blev förvånade över att jag gick med på att påbörja jobbet redan andra dagen, så tidigt på morgonen. Men de sa att det brukar ta ca 4 dagar att komma in i jobbet för en utan erfarenhet inom vård. Så jag kände att man hellre borde köra på introduktionen direkt så man har det avklarat så tidigt som möjligt och kan bli varm i kläderna på egen hand senare.

Efter det lär Rafel plocka upp mig och vi ska dra vidare. Slutar rätt tidigt, 15.00. Skönt att kunna göra någonting efteråt. Måste dock förbi biblioteket och låna massa böcker för de nya eleverna jag ska undervisa. Elever på 40+, haha. Låter så fel att säga elever. Aja, tänkte skjuta er med ett långt inlägg direkt så att jag inte hör någonting om dålig uppdatering senare ;) Taktik, mina vänner! Hahah. Wish me luck med de vårdbehövande idag, make them love me. Fick höra att rasism kan uppstå... gUuuu vaaa MyYyYSiiiiGggggT..

Kommentarer
Postat av: Johan

Grattis yooo! bra jobbat utav dej att kirra ett jobb i dessa hååårda tider....Då kommer man troligtvis ALDRIG få skriva till dej på msn nu då när du är workin lady, LOL :D

2010-07-27 @ 15:48:38
Postat av: Anonym

vad är de för jobb?=)

2010-07-27 @ 23:54:32
Postat av: E.

Läste någonstans om sjukhus, kan det stämma? Jag har själv jobbat på sjukhus (SÖS.) Det var ett mycket givande jobb som gav mig både erfarenhet och nyttiga möten.



Hoppas du får uppleva detsamma. Angående sminket så ser jag inte riktigt vad som skulle störa. Jag hade visserligen själv aldrig smink på jobbet men det var verkligen inte för att det skulle anses vara dåligt utan för att jag inte tycker att jag behöver smink på jobbet, det kändes onödigt. Jag är övertygad om att om jag skulle haft maskara och lite solpuder hade ingen trott att jag skulle göra ett sämre jobb. Däremot nagellack och stark parfym kan man ju förstå att det kanske inte är toppen rent praktikst och i hänsyn till andra.



Lycka till!

2010-07-29 @ 11:23:29
URL: http://petite.nu
Postat av: R

Johan -

Duuude I know! Im the man!



Anonym -

Vårdhem och undervisning! :)



2010-08-04 @ 00:00:52
URL: http://beyondletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0