Läs artikeln

Alkoholfritt säljer allt bättre


http://www.index.hr/images2/alkohol_W.jpg

Det här gör mig så jävla glad. Jag har fått x antal mail/kommentarer från tjejer som förklarar att de känner ett behov av att dricka för att passa in. Tro aldrig att det är fel att vara nykterist i det här samhället. Även om det faktiskt är rätt avvikande, så går det att ändra på. Ju fler nykterister, desto mindre avvikande blir det. Precis så som personer som dricker inte behöver förklara sig, ska inte vi nykterister ständigt behöva förklara varför vi nekar alkohol. Så länge allt sker med måtta från båda sidor, är jag nöjd.


"Dels så tror jag att det har skett en attitydförändring rent generellt. Det är mer okej att inte dricka alkohol, framför allt bland yngre människor, säger Lennart Agén, presschef vid Systembolaget."





Det här blir sista inlägget innan jag åker till Göteborg!
Ni får ha det underbart, mina fina.

Kommentarer
Postat av: emelin

tack so jatte mykcket.

hur mar du ? hoppas allting ar fint med dig

kram

2010-07-13 @ 18:06:50
URL: http://ecer.blogg.se/
Postat av: M

SV: Hahahahahaha eller hur! Jag tror att det mest tragiska är att dem har gjort en låt överhuvudtaget. Dem har blivit ''populära'', vart jag än går så hör jag hur folk pratar om deras låtar..



Om det är någon som terrar här, så är det nog jag..



Vad bra att det är fler som köper alkoholfritt, sånt gillar vi!!! Men du får ha det så kul i Gbg, när du är tbx vill vi ha en massa bilder att titta på haha :D

Kram!

2010-07-13 @ 22:12:44
URL: http://melts.blogg.se/
Postat av: Emilie

Underbart! Perfekt hade det vart om alla accepterade varandra för hur det var, men vi har nog lite kvar :)



Jag är själv nykterist. Vissa kan inte dansa nyktra, jag dansar inte full ;) Nej men det är super att det finns alternativ. Det älskar jag med vårt samhälle idag, de anspassar sig. Kanske tar det lite tid, men det kommer. Den som tycker att det inte är värt att kämpa har missat något.



---



haha, jo undersökningen var väl inte precis verklig men det är ungefär så jag känner när jag läser dessa undersökningar nu för tiden ;) Man blir ju helt snurrig av att följa allt för allt går emot varandra. Som sagt, hälsoartiklarna är grymma, men undersökningarna är lite... tja... ja... eh.



Ha det så kul i Göteborg :)

2010-07-15 @ 23:19:53
URL: http://onceuponatimee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Galbi kom tillbaka



http://corruptio.blog.com/2010/07/18/gunilla-von-hall-presstod-propaganda/

2010-07-18 @ 15:54:33
Postat av: förvirrad

Hej :) jag har en fråga till dig som börjat uni. och är nykterist.



Jag själv är det men jag orkar ärligt talat inte med alla fördomar. Jag är inte den som gillar att stå ut men hur tog du till dig under nollningen? Det är ju en hel del alkohol :S



Skulle uppskatta ett svar, du är så duktig när det gäller råd.

2010-07-21 @ 20:43:29
Postat av: R

Meltem,

jag vet! Hela facebook kryllar av dem!? Haha, de gjorde NÅGOT rätt...



Emilie (snygg stavning på namnet!),

"Den som tycker att det inte är värt att kämpa har missat något" - Du är klok! Det gillar vi!



Anonym (?),

visste inte att du läste hans blogg! :)



Förvirrad,

tack! Klart jag ska försöka hjälpa så gott det går! Jag lägger upp ett helt inlägg åt dig och får hoppas på att det hjälper dig någorlunda. Kram kram!

2010-07-24 @ 11:03:14
URL: http://beyondletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0