Svar på x antal frågor!

Hana om 5 saker ni inte visste om mig:
hej! Jag undrar vad du gör om dagarna? Du skriver inte så mkt om det.. Hade varit väldigt kul att höra eftersom du är en så intressant och "udda" person. Med udda menar jag positivt, att du inte är som alla andra. Du verkar trivas i dig själv och inte som alla andra som är kopior av varandra. Du vet man ska följa det typiska idealet att man ska festa och klä sig på ett visst sätt. Men det gör inte du. Jag känner igen mig mycket i dig.
Och sen undrar jag hur du kan så bra svenska när du bara har bott här sen 98? Umgås du mkt med svenskar eller läser du mkt? Jag är född här men min svenska är inte den bästa. Undrar om du skulle kunna vara snäll och ge mig tips för att förbättra den? Och fler bilder på dig också hade inte varit negativt:P Vet att det låter tjatigt men du är så söt, därför.





Hej Hana! :) Jag har svarat på tidigare kommentarer från dig men jag tror inte att du har sett det, så jag skriver det öppet nu i hopp om att du ser att jag svarar. Vet att många av er har skrivit världens finaste kommentarer till mig och ni ska veta att jag svarar på vartenda en av dem, ni måste bara minnas i vilket inlägg ni skrivit dem. Vill aldrig att ni ska tro att jag försummar era kommentarer. Ibland tar det bara längre tid för mig att ge svar, men jag svarar alltid.

Egentligen är en blogg som lättast att livnära om man skriver om sina dagar, det finns då alltid någonting att skriva. Jag har dock medvetet gjort valet att inte skriva om mina dagar för ofta. Händer väl någon gång men inte ofta alls. Jag personligen tycker att det är rätt tråkigt att läsa om sådant i andras bloggar om inte det är en person man känner personligen. Men klart jag kan skriva om det lite oftare om du är intresserad av det! Jag förlorar absolut ingenting på det :)

Vad glad jag blir av det! Tack så jättemycket. Jag blir väldigt glad av att höra att du känner igen dig själv i mig. Verkligen. Det jag däremot undrar är hur du vet att jag inte festar  ( händer dock, men otroligt sällan)   och klär mig på ett visst sätt. Du imponerar mig då jag faktiskt aldrig riktigt har skrivit att jag är sådan i bloggen. Imponerar mig väldigt mycket. Jag umgås väl lite med alla möjliga nationaliteter egentligen. Det grundar sig mest i att jag sedan liten har gillat att utmana mig själv och jag gillar språk. Brukade ha a thing för att lära mig saker under tidspress sedan barnsben, har jag fått höra. Än idag är jag så. Jag kan sätta mål för mig själv att exempelvis framtill midnatt ska jag ha lärt mig det mesta om skillnaden mellan vänster- och högerpolitik.

Jag tycker inte att det är något fel på din svenska? Du skriver fläckfritt. Ett tips kan vara att sätta dig ned och tvinga dig själv lära dig x antal ord per dag. Så gjorde jag och gör jag ibland fortfarande. När du har lärt dig dem orden, kan du till dagen därpå kolla upp synonymord på dina nyinlärda ord. Exempelvis lär du dig ordet "konservativ" - dagen därpå ska du veta att det är synonymt med "traditionell". Det utökar både ditt ordförråd och ger dig en större bredd senare när du skriver/pratar.

Det låter inte tjatigt alls! Jag uppskattar det massor. Jag försöker lägga upp lite fler bilder, men vill inte att bloggen ska vara ytlig bara. Men jag har börjat lägga upp fler och fler! Haha. Återigen, miljoner tack för dina fina kommentarer!

Kommentarer
Postat av: M21

Hej. :)

För ett tag sen så hade du nån typ av hemsida där du skrev en massa tips osv. Det fanns ett tips om att vitlök bidrar till tjockare hår, stämmer det verkligen? Dom senaste åren har jag tappat väldigt mycket, får ångest när jag tänker på hur tjockt det var, det gick inte ens att kamma ibland för att det var så mycket hår o nu är det tunt. Vore tacksam om du har andra tips om hur man får tillbaka sitt gamla tjocka hår.



Tack..

2010-06-20 @ 17:28:30
Postat av: R

Åh, vad jag känner medlidande. Jag har precis samma problem. Själv är jag för lat för att vidta några åtgärder även om jag har pröjsat massor för att fixa tillbaks håret. Men ja, vitlöksproceduren fungerar! Många som har testat det har påpekat att det verkligen funkar. Så gnugga bara vitlökssaften mot hårbotten, 2 ggr/veckan. Ha dock tålamod! Och se till att vara konsekvent. Glöm aldrig någon dag eller så.



Men som sagt, jag är i precis samma sits som du och visste jag inte bättre hade jag suttit hemma och gråtit dag in och ut med tanke på hur tjockt det var tidigare. Stress bidrar till mycket stark håravfall har jag märkt. Jag har varit med om en hel del motgångar de senaste åren, så jag förstår att jag tappar så mycket hår. Vet inte om det är likadant för dig, men jag gottar mig i att mitt hår kommer att växa tillbaka när alla bekymmer tas åt sidan. Vet inte...

2010-06-20 @ 18:08:42
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: m21

Gulligt av dig att svara. Anledningen till att jag ställde den frågan var för att en frisör avrådde mig att från vitlöksprocessen, men jag ska nog ändå prova så småningom. Tar du hårtabletter eller något liknande?

Har ingen aning om varför jag tappade mycket en period, tror att det började för typ sex år sen då jag var 15 år, fick panik varje gång jag kom ut från duschen. Sen har jag ju tappat men inte i samma mängd som i början, och som jag minns det så fanns det inte stress inblandad. Jag har tagit massa blodprover för att ta reda på om jag har vitaminbrist, dom har visat goda resultat, så jag vet inte vad denna jävla håravfall beror på.

2010-06-21 @ 00:01:48
Postat av: R

Det var till inga besvär alls! Bara kul att du hörde av dig.



Helt ärligt tycker jag att du ska skita i allt vad dagens frisörer säger. De kan ingenting om hårväxt överhuvudtaget, allt vad de har att bekymra sig över är hur de ska klippa/färga. Enligt mitt tycke i varje fall. Det här är en kur som läkare tipsar om i andra länder.



Jag läste ut en bok idag faktiskt. I boken nämnde tjejen att hon använde lök/vinäger och hade det i hårbotten och satt med det i 15 min under solen. Tydligen växte håret som ogräs.



Jag tog massa tabletter, alla sorters. Jag köpte sprayer, krämer, speciella schampoon, undvek specifika ämnen som kunde leda till håravfall men kände aldrig någon skillnad. Har testat allt som GÅR att testa med andra ord. Men å andra sidan med allt utom tabletterna har jag tappat tålamodet och slutat använda det regelbundet.



Jag började också tappa håret vid 15. Lider med dig! Shit, vad jag känner igen mig. Jag har också tagit en massa blodprover och ingenting har visat sig vara negativt även om jag önskade det mer än allt. Då hade man haft en förklaring iaf.

2010-06-21 @ 00:07:09
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Iofs ska jag nog inte lyssna på henne för hon förstörde mitt hår för 800:- men det är en annan historia.

Ska jag först schampoonera eller ska håret vara torrt innan jag masserar in det?

Själv tar jag b-komplex och hårkontroll tabletter. Känner att mina naglar växer ovanligt snabbt och är mycket starkare, men på hårfronten ingen ändring än.

Haha precis så tänkte jag också! Att resultatet skulle visa negativt, för som du säger så kanske man kunde göra något åt saken.



2010-06-21 @ 15:39:29
Postat av: R

Vad var det hon gjorde?



Låt håret vara torrt och massera in det med cirkulära rörelser. Det sätter igång blodcirkulationen samtidigt vilket gör att hårtillväxten ökar.



Jag har käkat dem och upplever precis samma sak. Allt annat är precis som utlovat men håret växer inte på huvudet iaf. Har du mindre hår på vissa specifika ställen?

2010-06-22 @ 11:22:46
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Betalade 800:- för nästan samma hårfäg som jag hade innan jag gick till henne, bara det att hon gjorde det fult. Mina bekanta var verkligen på mig att jag skulle gå till henne och kräva tillbaka mina pengar men jag hade verkligen inte lust att tjaffsa med henne den dagen så jag lät det vara. Hoppas hon drunknar i hårfärg och sedan blir uppäten av en eller flera hårfön.

Nä, har inte det.

2010-06-22 @ 16:14:55
Postat av: R

Hahahahaha! Klockren. Jag har jobbat på en frisörsalong under x antal månader och du ska veta att hur många kunder som helst kommer tillbaka och kräver tillbaka deras pengar. Kunden har "alltid" rätt som sagt.

2010-06-22 @ 16:26:56
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir så arg på vissa som jobbar på salonger, för det finns få som uppyller kundens önskemål när det gäller klippning eller färg. Tror att jag har gått till en frisörsalong 3-4 gånger under mina 21 år. Litar inte alls på dom. Klart att det finns bra frisörer också men man måste gå igenom flera dåliga för att hitta en riktig duktig, den risken har jag inte lust att ta haha :D

2010-06-22 @ 17:09:50
Postat av: Anonym

uppfyller*

2010-06-22 @ 17:10:41
Postat av: R

Precis! Just varför jag inte har satt mitt hår mellan deras fingrar på 6-7 år. Har klippt mitt eget hår sedan dess. Och andras för den delen, haha. Sedan vill man heller inte riskera det när man tappar hår.

2010-06-23 @ 21:28:39
URL: http://beyondletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0