Färgning



Har färgat tillbaka till min ljusbruna hårfärg - gjort det snäppet ljusare.
Mot sommaren blir det nog 2 nyanser ljusare dessutom. Jag färgade ju håret mörkt där ett tag. Nu när solen börjat visa sig känner jag för att ha håret i ljusare nyanser.

Väl när jag duschade såg mitt hår extremt orange/blekt ut - så jag fick panik. Allvarlig panik. Så pass mycket panik att jag hoppade ur duschen i min födelsedagsoutfit och letade efter mobilen för att i ännu mer panik messa en nära vän och förklara om paniken som slagit mig. När jag väl torkade håret så var det den färgen jag ville ha! Kanske till och med mörkare, haha.

Problemet som återstår är då mina ögonbryn. Jag älskar fylliga ögonbryn. Mina är mörkbruna. Det går inte ihop med hårfärgen med andra ord. Vill heller inte göra mina ögonbryn tunnare. Funderar på att färga de ljusare nu. Någon nyans bara. Men är så orolig att det blir åt helvete. Så om någon vet någonting om det, så får ni gärna berätta. Om ni har en vän eller själva har gjort det.

Sedan ska jag ta och sola solarium och få till mig en snygg fakebränna, haha :D Sommarfräsch i förtid. Lite som tjejen på bilden. Kanske inte lika snygg då, men ett försök mot den riktningen går alltid! Hahaha. Ha det så kul allihop! Vi hörs :)

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag brukar alltid ta samma hårfärg som jag har på huvudet och kleta på min ögonbryn. Då blir det ju samma färg. Jag har hört att det ska finns nån bra ögonbryn/ögonfrans färg på HM.

2010-03-07 @ 20:53:31
URL: http://mypathinlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

blek de först :)

2010-03-08 @ 09:58:36
Postat av: Anonym

hur fick du det ljusare genom att bara färga? ;O ingen blekning först? eftersom du har så pass mörkt hår..?

2010-03-08 @ 21:01:12
Postat av: Anonym

undrar samma sak som personen ovan! jag vill också! :D

2010-03-08 @ 23:09:45
Postat av: R

Diana,

tänk om de blir orange:a?! Har du bilder på hur dina blir efter färgen?



Anonym,

jo, jag läste det. Men hur länge ska det vara i liksom?



Anonym2 + 3,

jag vet faktiskt själv inte hur jag alltid lyckas, haha! :D Mirakel. Jag skulle rekommendera att bleka först och sedan ljusa upp håret. Det är inte alltid alla hårstrån klarar att bli ljusare när man har haft håret mörkare.



2010-03-16 @ 12:05:37
URL: http://beyondletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0