Jag i ett nötskal

...jag klippte runt 15 cm av mitt hår för att jag såg en sax framför mig. Varför gör jag sådant? Hela, hela tiden. Till en början klippte jag upp det och tunnade ut det men sparade längden, sedan såg det ut som att jag hade löshår (hatar det), så jag fick bara ryck och kapade av det som gav sken av att vara löshår. Började med 5 cm - blev varnad att inte fortsätta. Lovade att inte fortsätta. Sedan låste jag in mig i badrummet och kapade de resterande 10 cm :) Kan säga att det känns konstigt för mig att dra fingrarna i mitt hår. Det tar slut så fort! Jag är så van vid att dra länge tills hårslingan tar slut - not anymore! Snart blir det färgning också. En nyans ljusare. Jag har redan ljusbrunt hår, men jag vill ha det RIKTIGT ljust denna gång. Det passar mitt bleka ansikte bättre, haha!

(min nuvarande hårfärg - jag vill ha det ljusare än såhär!)



Ni undrar hur långt det är? Det var ner till rumpan innan - plattat. Nu är det vid brösten. Helt ärligt ville jag bara börja gråta först, men nu gillar jag det? Jättefräscht! Mitt krull kommer se bättre ut nu när det är kort. Lockarna kommer inte tyngas ner, de kommer hållas mer spänstiga.

För övrigt shoppade jag GOTT idag. Hahaha. Lite för gott för plånboken, men helvete vad härligt det känns efteråt. Bland annat köpte jag en LÅNG silkesliknande klänning. I röd färg. Den ska jag ha på någons (allas bröllop, ändra frisyr bara) bröllop! Det har jag bestämt mig. Den är vidrigt vacker. Tänk bara den, till en solbränd kropp och långt, utsläppt, vågigt hår. Kan inte någon gifta sig snart så jag kan få bära den?


Kommentarer
Postat av: Anonym

klänningen låter riktigt fin. vart köpte du den?

2010-11-22 @ 12:00:15
Postat av: -

Visa bild på håret? :D nyfiken.

2010-11-22 @ 12:14:20
Postat av: Nadja

Jag klippte cirka 10 cm... Men jag tycker att det är värt det. Långt vackert hår är inte lika vackert om det är slitet som mitt var. :) Hår växer ut igen, så varför inte variera! :)

2010-11-22 @ 19:21:58
Postat av: Nina

VART I HELSKOTTA KÖPTE DU DEN RÖDA KLÄNNINGEN, HAR LETAT LÄNGE RAFFSI! :( SKICKA GÄRNA BILD PÅ DEN TILL MIG I MIN INBOX PÅ FB! :D TACK PÅ FÖRHAND hahah:D

2010-11-26 @ 18:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0