2PAC; några favoriter




- Po' niggas blues -

"Crazy, I gotta look at what you gave me. You're claiming I'ma criminal, when you're the one that made me. They got me trapped in this slavery. Now I'm lost in this holocaust, heading for my grave."





- Do for love -

"Now he left you with scars, tears on your pillow and you still stay, as you sit and pray, hoping the beatings will go away. It wasn't always a hit and run relationship. It used to be love, happiness and companionship. Remember when I treated you good?"






 -Until the end of time -

"Who can I trust in this cold world? My phony homie had a baby by my own girl, but I ain't trippin I'm a player. I ain't sweating him. I sexed his sister, had her mo' good like a Mexican"








En kommentar jag fick från en barndomsvän på fb, efter att ha publicerat en av 2pacs låtar:

"Hehehe jag kommer ihåg din presentation av how do you
 want it. Haha va söt du va, liten fjortiskickersrappare."


- Missade kanske att berätta för er att min kärlek för hiphop, framförallt 2pac (och Biggie), sträcker sig långt bak till 9 årsåldern. Lite tragiskt, nu när man tänker efter. Nej... MYCKET tragiskt. Jag borde, vid den åldern, ha suttit och lyssnat på Aqua - Barbie girl, eller liknande. Inte kunna all lyrik till vartenda 2pac och Biggie-låt utantill. Hahahaha. Så jävla komiskt egentligen.

Kommentarer
Postat av: Felko

Hihi, jag lyssnade inte på Tupac när jag var liten för han dödade Biggie (a)



.... " we'll always love big poppa "



http://www.youtube.com/watch?v=PgFyfBTB_YY

2011-02-24 @ 00:39:07
URL: http://www.youtube.com/watch?v=PgFyfBTB_YY
Postat av: Hulda

gillar texten på din header :D

2011-02-24 @ 01:28:46
URL: http://huldaeinarsdottir.blogg.se/
Postat av: Nada

hahha exakt samma här! MEN gillade backstreet boys med så det jämna ut sig liiiite :P haha ... i blame it on my brother all den här hiphopen vid tidig ålder

2011-02-24 @ 09:20:52
Postat av: R

Felix - Pac dog ju innan Biggie, så tekniskt sätt ogillade du honom HELT i onödan :( Grym länk! Aldrig sett den :D



Nada - I'm feeling you on that one! De förstörde mig i tidig ålder. Hahahaha, neeeej... jag som hade stora förhoppningar om dig. Iofs, gillade jag Mariah Carey under samma skede, så det var den utjämnande punkten för mig.

2011-02-24 @ 22:29:59
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Felko

Tekniskt sett, så är det fortfarande pacs fel :D den paraniodia jäveln..Tänker inte ens berätta hur länge jag höll i min grudge :P Men man var ju inte smartast i sandlådan heller...



BSB och Mariah har gjort mycket för popen, don't forget ;)

2011-02-25 @ 10:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0