Verbal vs. Ickeverbal

Jag har insett en sak, jag trodde att jag först attraherades av den verbala kommunikationen vi för med människor (oberoende kön), men jag har nu insett att det är den ickeverbala kommunikationen som fascinerar mig.

- Har personen en tyst eller hög röst?
- Sitter personen med armarna korslagda?
- Ger personen varma bekräftande leenden?
- Har personen en rak eller ihopsjunken kroppshållning?
- Är personen framlutad eller baklutad när denne lyssnar?
- Saknar personen kontinuerlig ögonkontakt när jag tilltalar denne?

The conclusion is: Personens icke-verbala kommunikation är av större vikt för mig än den verbala, då jag insett att den ickeverbala kommunikationen är den utlösande faktorn till om jag överhuvudtaget välkomnar den verbala kommunikationen eller ej.

Trackback
RSS 2.0