Hur man illustrerar mobbning:

En lärare gjorde följande för att beskriva
vad mobbning har för effekt på människor:


Först bad hon vardera elev att ta varsitt pappersark. Därefter blev de tillsagda att skrynkla ihop det, kasta det på golvet, trampa och spotta på det - allt, utan att riva itu pappret. Senare skulle barnen granska pappret och beskriva hur smutsigt och befläckat pappret var, med kvarlämnade märken och spår av slagen på.

Efter de diverse handlingarna, ombads barnen att be pappersarket om ursäkt. Trots det faktum att de bad om ursäkt och försökte släta ut det med olika medel, förblev pappret skrynkligt och befläckat. Barnens ansiktsuttryck indikerade på att budskapet hade önskad effekt.




"Dessa märken kommer aldrig att försvinna, oavsett hur mycket och hårt du än försöker jämna ut dem. Ni ser, detta motsvarar vad en mobbare gör mot andra. Oavsett hur många gånger du ber om ursäkt till den du mobbat, kommer ärren aldrig att försvinna".



Kommentarer
Postat av: ayna

så du kallar mobbade barn för skrynkliga,trampande och spottade papper, din mobbare.



haha ne men tung lärare

2012-01-11 @ 03:08:10
Postat av: johan

mobbning och djurplågeri är mina biggest hates typ

2012-01-11 @ 14:22:23
Postat av: Anonym

Var har du fått alla dessa smarta saker ifrån? Du har haft sånt tidigare i bloggen också:)

2012-01-12 @ 16:14:58
Postat av: R

Ayna - Hahaha, nörd.



Johan - Hemskt!



Anonym - Finner sällan någonting direkt på nätet. I diverse tidningar, dokumentärer och böcker, finner man massa inspirerande saker däremot! :) Mycket av det jag publicerar är sådant jag själv skrivit, men som, av vissa, förmodats ha tagits fr. annat håll. Det jag själv inte skrivit publicerar jag i 9/10 fall under "andras texter". Kram! :)

2012-01-12 @ 16:36:42
URL: http://beyondletters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är väldigt klok måste jag få säga!Har du några boktips då? Helst verklighetsbaserade:)

2012-01-16 @ 13:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0