Inte än

Vem lämnade vem? 
Jag är inte över dig än.
 
Det känns nu på morgonen, när ljuset inte vaknat än. Jag vänder ut och in på sommaren, blir aldrig riktigt sams med den. Vi skulle nog ha hamnat här ändå, för lusten är svår att ändra på. Jag väntar ut dig i tystnaden, för att det är lättast så.
 
  Du är för stolt, eller hur? Och jag är för feg för att dra mig ur, så vi tittar bort åt varsitt håll och tänker samma sak - det känns ännu sämre nu. Var och en går hem till sig och fast jag inte saknar dig, känns det som om världen skulle rasa om du faktiskt glömde mig. 
 
Jag grät och vi kysstes, fast jag borde ha bett dig att gå. Jag ska aldrig mer säga sanningen till någon som saknar förmåga att förstå. Det är ljust snart, jag vet, men än så känns det kallt. Jag önskar att jag var en sån' som inte tänkte alls. 
 
Det är vår och varmt och fullt med folk på stan. Jag har köpt nya solglasögon och gömt mig i dem hela dan'. Är du kvar där du var? För jag har slutat gå förbi. Det är nog bäst för båda om jag försöker låta bli.

Vem lämnade vem?
Jag är inte över dig än.


Kommentarer
Postat av: Nada

<3 <3 <3 <3 <30

Svar: Vackraste!
R.A.

2015-09-02 @ 22:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0