Alone isn't lonely


Kommentarer
Postat av: Nada Oda

hesse ya3ni hur ska man minnas var och när man kommenterat när du kommer tillbaka efter 5 1/2 år!? och JA det är en pik att du ska vara med aktiv. please, PLEASE!!

Svar: Hahahaha! Din häxa! De senaste inläggen är inte SÅ gamla?!
R.A.

2015-06-04 @ 21:05:20
Postat av: Anonym

Hejsan! Jag beundrar dig, och dina texter. Men har bara några frågor..
1. Hur har du så bra svenska? Kan du råda nig hur jag kn förbättra mitt svenska språk?
2. Jag känner mig mest i det du skrivit (när jag läser igenom dina texter) sedan många år tillbaka så har jag alltid älskat att skriva texter, ja typ som dina, haha.. Men aldrig lyckats. Hur lyckas du? Hur tränade du på det? Kan du ge mig råd? Blir nästintill avis på dig hahahaha!!
3. Kan du rekomendera mig med några bra böcker ?

Tack underbara du!! 😍

Svar: Hej!

Åh, tack för dina varma ord. Blir så himla glad. Jag har mycket kvar att lära själv. Språk är vackert. Det är oändligt. Finns så mycket att hämta. Jag råder dig att läsa, särskilt läsa ur våra mystiker. Ta till exempel Rumi eller Bukowski. De har ett lättbegripligt sätt att skriva på, men deras texter är fyllda av mystik. Man lär sig mycket av deras skapelser.


Vad kul att du gillar att skriva! Då har du den perfekta grunden att utveckla ditt språk på. Jag tror att du är hård mot dig själv. Testa att skriva dina känslor, beskriv dem i detalj och lär dig sedan att göra kopplingar till andra ting i världen. Använd dig av metaforer. Du kanske känner att "du hittar allt fint i mig", men använd metaforer och kopplingar för att beskriva samma känsla med mystik. Då kan du skriva: "Du hittar sockerkornet i det saltkar jag är". Förstår du ungefär?


Tack själv, fina!
R.A.

2015-06-13 @ 03:59:08
Postat av: Anonym

Gud! Du svarade mig så härligt!!! Såg det precis Gud vad lycklig jag blev. Vilken underbar människa du är!! Tack så hemskt mycket, problemet med mig själv är att när jag väl vill börja skriva så blir allting kolsvart bara.. Jag är den typen som älskar att utvecklas och liksom vara "fylld av kunskap" men vet inte rätta vägen eller hur jag ska göra, känner mig fängslad, visst låter det hemskt? Haha!!!

Svar: Ja, vad bra att du såg det! Du är ännu bättre. Haha, det låter jättetråkigt att känna sig fängslad, men det är helt normalt att man ibland kan känna att allting blir kolsvart - då kanske du inte har någonting att skriva om. Ibland får man de bästa idéerna när man duschar, sitter på toa eller innan man ska sova. Skriv ned idéerna direkt då, antingen på papper eller i mobilen. Sen kan du utveckla dem utifrån det. Då har du i alla fall en grund och det tar bort det där kolsvarta. Lycka till, fina du!
R.A.

2015-06-30 @ 04:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0